Prostowanie przedramion na sznurze wyciągu górnego stojąc - chwyt młotkowy

Prostowanie przedramion ze sznurem wyciągu górnego w płaszczyżnie poziomej jest świetnym ćwiczeniem zwiększającym masę tricepsa. Poprzez wykorzystanie sznura umożliwia przeniesienie akcentu ćwiczenia na głowy przyśrodkowe i długie mięsni trójgłowych ramion, a nie na wszystkie głowy jak np. w Prostowanie przedramion na drążku wyciągu górnego stojąc - nachwyt Ćwiczenie nie należy do najłatwiejszych technicznie dlatego polecam je szczególnie zawodnikom średniozaawansowanym i zaawansowanym.

Prawidłowe wykonywanie ćwiczenia

Ćwiczenie należy wykonać w pozycji stojącej z jedną nogą w wykroku. Plecy proste w jednej linii, klatka piersiowa lekko wypięta do przodu. Sznur wyciągu górnego łapiemy chwytem młotkowym. Łokcie uniesione do góry i zablokowane na wysokości barków.

Następnie wykonaj wyprost przedramion w łokciach w płaszczyżnie poziomej pamiętając o tym, aby nie zmieniły zbytnio swojego położenia. W ruchu udział biorą tylko przedramiona. Dla lepszego zaangażowania tricepsów na końcu ruchu wykonaj rotację przedramion do wewnątrz i chwilę przytrzymaj.

Fazę ruchu kończymy powoli wdychając powietrze i zginając łokcie pamiętając o tym, aby nie zmieniały za bardzo swojej pozycji. Faza powrotu do pozycji startowej powinna trwać dłużej od wyprostu przedramion.

Filmy instruktażowe

Czego unikać?

Zwróć szczególną uwagę na stabilną pozycję podczas wykonywania ćwiczenia. Unikaj wahań tułowiem oraz unoszenia i opuszczania łokci. Stawy barkowe oraz łokciowe powinny być zablokowane podczas wykonywania powtórzeń, a ruch odbywać się wyłącznie w przedramionach.

Warianty ćwiczenia

Ćwiczenia można wykonać za pomocą sznura lub drążka prostego w zależności od tego które głowy tricepsów chcemy bardziej zaangażować do pracy:

Popularnymi odmianami tego ćwiczenia są:

Linki i źródła