Wyciskanie francuskie sztangielek na ławce płaskiej - chwyt młotkowy

Wyciskanie „francuskie” sztangielek na ławce płaskiej należy do najlepszych i najczęściej wykorzystywanych ćwiczeń w treningu tricepsa. Umożliwia szybkie zwiększenie jego masy i siły. Różni się nieznacznie od ćwiczenia wykonywanego za pomocą sztangi Wyciskanie francuskie sztangą na ławce płaskiej leżąc - nachwyt, gdyż poprzez zastosowanie uchwytu młotkowego akcent ćwiczenia przechodzi na głowy przyśrodkowe i boczne tricepsów. Wykorzystują je zarówno zawodnicy rozpoczynający przygodę z siłownią jak i bardziej zaprawieni w bojach z ciężarem kulturyści.

Prawidłowe wykonywanie ćwiczenia

Pozycja i technika wykonywania ćwiczenia jest bardzo podobna do wyciskania "francuskiego" sztangi na ławce płaskiej leżąc - nachwytem Należy pamiętać, że zamiast nachwytu w przypadku sztangielek stosujemy chwyt młotkowy, który angażuje do pracy głowy boczne i przyśrodkowe tricepsów oraz sztangielki opuszczamy nie do czoła jak w przypadku sztangi, tylko obok głowy.

Filmy instruktażowe

Czego unikać?

Pamiętaj o dokładnym wykonaniu ćwiczenia, a szczególnie o nieruchomych łokciach i wyprostowanych plecach. Po szczegółowy opis zachęcam do opisu ćwiczenia Wyciskanie francuskie sztangą na ławce płaskiej leżąc - nachwyt

Warianty ćwiczenia

W zależności od własnych upodobań i komfortu ćwiczenia można wykonywać:

Drugi sposób zapewnia lepszą koncentrację, która jest bardzo istotna w tym ćwiczeniu. Nie sugeruję jednak, który sposób jest lepszy, tylko polecam sprawdzenie obydwu wariantów i wybór najodpowiedniejszej opcji dla siebie.

Ćwiczenia można wykonać w różnym ustawieniu ławki w zależności od tego, którą głowę mięśnia trójgłowego chcemy bardziej zaangażować do pracy:

Popularnymi odmianami tego ćwiczenia są:

Linki i źródła