Wyciskanie francuskie sztangielki na ławce siedząc - nachwyt

Wyciskanie "francuskie" sztangielki na ławce skośnej jest świetnym ćwiczeniem pozwalającym zwiększyć masę i siłę tricepsa. Stanowi bardzo dobrą alternatywę dla Wyciskanie francuskie sztangi na ławce skośnej siedząc, gdyż jeżeli ramię ustawione jest prostopadle do podłoża to angażuje do pracy przede wszystkim głowę długą mięśnia trójgłowego ramienia. Polecam do zastosowania pod koniec treningu tricepsów.

Prawidłowe wykonywanie ćwiczenia

Pozycja i technika wykonywania ćwiczenia jest bardzo podobna do Wyciskanie francuskie sztangi na ławce skośnej siedząc. Należy pamiętać, że sztangę zamieniamy na sztangielkę i wykonujemy zgięcie w taki sposób, aby sztangielka znalazła się za głową.

Filmy instruktażowe

Czego unikać?

Pamiętaj o pełnej koncentracji i dokładnym wykonaniu ćwiczenia. Zwróć szczególnie uwagę na ustawienie ramienia. Powinno znajdować się prostopadle do podłoża przez cały czas wykonywania ćwiczenia. Po szczegółowy opis zachęcam do zerknięcia na Wyciskanie francuskie sztangi na ławce skośnej siedząc.

Warianty ćwiczenia

Ćwiczenie można wykonać w pozycji siedzącej lub stojącej. Decyzja należy do Was, gdyż każdemu może odpowiadać coś innego. Ja preferuję pozycję siedzącą, gdyż umożliwia ona lepszą koncentrację na ćwiczonym mięśniu i dodatkowo odciąża mój kręgosłup.

Jeżeli znudziło Was wykonywanie ćwiczenia za pomocą sztangielki polecam wykorzystanie linki wyciągu dolnego i wykonanie ćwiczenia na wyciągu. W momencie kiedy treningi zaczynają Was nudzić czasem warto coś zmienić.

Popularnymi odmianami tego ćwiczenia są:

Linki i źródła